Analiza finansowa
Analiza marketingowa
Analiza rynku
Analiza strategiczna
Badania marketingowe
Bankowość
Biznes plan
Ekonometria
Ekonomia
Ekonomia matematyczna
Finanse międzynarodowe
Finanse przedsiębiorstwa
Finanse publiczne
Fundusze inwestycyjne
Geografia ekonomiczna
Handel zagraniczny
Historia gospodarcza
Historia myśli ekonomicznej
Integracja Europejska
Inwestycje
Kredyty
Logistyka
Makroekonomia
Marketing
Marketing międzynarodowy
Matematyka finansowa
Mikroekonomia
Plan marketingowy
Prawo cywilne
Prognozowanie i symulacje
Przedsiębiorczość
Psychologia
Public relations
Rachunkowość finansowa
Rachunkowość zarządcza
Reklama
Rynek kapitałowy
Socjologia
Statystyka
Ubezpieczenia
Zarządzanie
Zarządzanie jakością
Zarządzanie produkcją
Zarządzanie ryzykiem
Zarządzanie strategiczne
Zarządzanie zasobami ludzkimi


English Version


Sprzedaż licencji


Sprzedaż licencji - Licencjonowanie procesu polega na przypisaniu licencjobiorcy prawa do używania patentu, chroniącego produkt, technologicznego lub marki handlowej w zamian za opłatę licencyjną.

Główne korzyści:
- Możliwość uniknięcia nadmiernego zaangażowania środków na rynkach niestabilnych pod względem politycznym lub ekonomicznym,
- Uzyskanie dostępu do rynku bez inwestycji kapitałowych,

Główne wady:
- Mogą wystąpić problemy ze znalezieniem odpowiednich licencjobiorców,
- Całkowita zależność od dochodu z opłat licencyjnych firmy udzielającej licencji,
- Mały wpływ na eliminację potencjalnych konkurentów,
- Niepewność co do stabilności poziomu jakości produktu.

Przeczytaj też:

  • Biznes plan i inne Pomoce dla studentów (referaty, wykłady, ściągi)


Inne tematy w słowniku:

Strategia technologicznej modyfikacji produktu: (definicja nr 1855)

Polega na zmianach w technologii wytwarzania i nowością z punktu widzenia producenta, ale cech nowości nie zauważają nabywcy.

Strategia modernizacji produktu: (definicja nr 1854)

Sprowadza się do wprowadzenia w produkcie nieznacznych zmian, głównie przy pomocy dołączania funkcji dodatkowych.

Chodzi w niej głównie... (...)

Strategia stopniowych zmian w produkcie: (definicja nr 1853)

Gdy ryzyko jest niewielkie i koszty alternatywna niewysokie. Sytuacja taka oznacza, że nie ma niebezpieczeństwa pojawienia się konkurencji, ale też... (...)

Zobacz też:
Franchising - w handlu międzynarodowym
Joint Venture - w marketingu międzynarodowym
Alianse strategiczne - w marketingu międzynarodowym
System transportowy
Transport intermodalny



RSS - Mapa