Analiza finansowa
Analiza marketingowa
Analiza rynku
Analiza strategiczna
Badania marketingowe
Bankowość
Biznes plan
Ekonometria
Ekonomia
Ekonomia matematyczna
Finanse międzynarodowe
Finanse przedsiębiorstwa
Finanse publiczne
Fundusze inwestycyjne
Geografia ekonomiczna
Handel zagraniczny
Historia gospodarcza
Historia myśli ekonomicznej
Integracja Europejska
Inwestycje
Kredyty
Logistyka
Makroekonomia
Marketing
Marketing międzynarodowy
Matematyka finansowa
Mikroekonomia
Plan marketingowy
Prawo cywilne
Prognozowanie i symulacje
Przedsiębiorczość
Psychologia
Public relations
Rachunkowość finansowa
Rachunkowość zarządcza
Reklama
Rynek kapitałowy
Socjologia
Statystyka
Ubezpieczenia
Zarządzanie
Zarządzanie jakością
Zarządzanie produkcją
Zarządzanie ryzykiem
Zarządzanie strategiczne
Zarządzanie zasobami ludzkimi


English Version


Henry Ford - sylwetka przedsiębiorcy


Henry Ford - sylwetka przedsiębiorcy - Nie skończył podstawówki, produkował samochody tylko czarne. Osiągnięcia: specjalizacja – 1 człowiek robi tylko małe czynności, montażowa taśma produkcyjna (25 km).

Styl zarządzania paternalistyczny (neopaternalistyczny – obecnie w Japonii) – tylko on może podejmować jakiekolwiek decyzje. Kierownicy tylko kontrolują wykonanie, nie mają żadnych uprawnień decyzyjnych. Uważał, że inny styl mógłby doprowadzić do konfliktów lub do pomijania go przy podejmowaniu decyzji. Żeby pilnować, że ludzie to wykonują to stworzył wydział bezpieczeństwa (chronił mienie i obserwował, czy ludzie robią to, co mają robić), co 500 m stała wiata ze stołami.

Wydział bezpieczeństwa również tam działał, bo Ford nie życzył sobie, żeby w firmie powstały jakiekolwiek związki zawodowe. Ford dobrze płacił. Pracownicy mogli co trzy lata kupować samochody z 40 % upustem.

Przeczytaj też:

  • Analiza SWOT i inne Pomoce dla studentów (referaty, wykłady, ściągi)


Inne tematy w słowniku:

Zobacz też:



RSS - Mapa