Analiza finansowa
Analiza marketingowa
Analiza rynku
Analiza strategiczna
Badania marketingowe
Bankowość
Biznes plan
Ekonometria
Ekonomia
Ekonomia matematyczna
Finanse międzynarodowe
Finanse przedsiębiorstwa
Finanse publiczne
Fundusze inwestycyjne
Geografia ekonomiczna
Handel zagraniczny
Historia gospodarcza
Historia myśli ekonomicznej
Integracja Europejska
Inwestycje
Kredyty
Logistyka
Makroekonomia
Marketing
Marketing międzynarodowy
Matematyka finansowa
Mikroekonomia
Plan marketingowy
Prawo cywilne
Prognozowanie i symulacje
Przedsiębiorczość
Psychologia
Public relations
Rachunkowość finansowa
Rachunkowość zarządcza
Reklama
Rynek kapitałowy
Socjologia
Statystyka
Ubezpieczenia
Zarządzanie
Zarządzanie jakością
Zarządzanie produkcją
Zarządzanie ryzykiem
Zarządzanie strategiczne
Zarządzanie zasobami ludzkimi


English Version


Wybór pośrednika


Wybór pośrednika - Wybierając pośrednika należy przygotować ich listę (o ile istnieje możliwość wyboru) dokładnie przeanalizować dane każdego z kandydatów. Ocena kandydata winna także obejmować znajomość produktów i rynków, na które przedsiębiorstwo zamierza eksportować, jakim dysponuje doświadczeniem, jakiej domaga się prowizji, czy udziela kredytu, czy dysponuje środkami gwarantującymi właściwą obsługę klienta i skuteczną promocję produktu.

Dobry pośrednik powinien charakteryzować się takimi cechami jak:
- solidna baza finansowa;
- renoma, pozytywny wizerunek firmy na rynku;
- udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu podobnych transakcji;
- szeroka sieć filii na świecie;
- wystarczająca liczba pracowników;
- możliwość składowania towarów;
- sprawnym regulowaniem płatności.

Przeczytaj też:


Inne tematy w słowniku:

Bezpośrednia i pośrednia działalność na rynkach zagranicznych: (definicja nr 1290)

W zależności od:
- rozmiarów działalności gospodarczej przeznaczonej na eksport lub rozmiaru potrzeb korzystania z importowanych dostaw;
- właściwości danej... (...)

Czynniki decydujące o wyborze kanału dystrybucji: (definicja nr 1289)

Dystrybucję na rynkach zagranicznych można prowadzić pasywnie lub aktywnie. Pasywna działalność to realizowanie zamówień złożonych przez zagranicznych kontrahentów, którzy sami... (...)

Jak dobrać właściwą cenę towaru eksportowanego: (definicja nr 1288)

Dla osiągnięcia sukcesu na zagranicznych rynkach polecana bywa następująca metoda umożliwiająca dobranie właściwej ceny sprzedaży:

1. Rozpoznanie cen detalicznych... (...)

Zobacz też:
Znaczenie pozytywnej opinii o przedsiębiorstwie
Instrumenty polityki promocji w marketingu
Nowoczesna koncepcja marketingu
Proces zarządzania marketingowego - wg Mefferta
Informacja marketingowa



RSS - Mapa